Tillbaka

Andra ärenden



Kan jag köpa produkter av er som inte visas på hemsidan?

Ja, vissa reservdelar går att beställa. Vänligen ange ditt kundnummer och vilken reservdel du önskar köpa i formuläret nedan, så hjälper vi dig. Detta gäller dock endast reservdelar till produkter köpta av Skånska Byggvaror AB.

Jag har lagt en order, men har inte fått någon orderbekräftelse?

När din order är kreditgodkänd så skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-post som du angett. Har du inte angett en e-postadress så kommer den per post. Om du inte fått den så kolla så orderbekräftelsen inte hamnat i skräpposten på din mejl. Finns den inte där så kan du kontakta oss via nedanstående formulär.

Jag vill annullera min order.

Är det en lagervara så kan du fylla i och skicka nedanstående formulär så hjälper vi dig med detta. Är det en tillverkningsvara så gäller ingen ångerrätt. Se våra Köpvilkor om detta.

Jag ska boka hantverkare, när kan jag boka in dem?

Vi rekommenderar att du bokar hantverkare först när du fått din order. Om ordern inte kommer fram det datum du förväntar dig, t ex p.g.a. en försening, så kan hantverkarna bli stående utan varor att installera.

Tillkommer det några andra kostnader?

Vi levererar de varor du beställer från oss utan fraktavgift, oavsett om du beställer en liten blandare eller ett stort garage. Direkt hem till dig, över hela landet*. Vi tar ut en expeditionsavgift på 95 eller 275 kronor beroende på produkternas volym. Avgifterna täcker de kostnader vi har för bland annat framplockning, lastning, emballering, leveranskontroll samt utskrifter av faktura, kvitton och frakthandlingar.

*Undantag finns för vissa skärgårdsöar.


Hittar du inget svar på din fråga? Fyll i nedanstående formulär och skicka in till oss så hjälper vi dig.

Ange postnummer för att få riktade erbjudanden