[ Fragment "HeadContent" in template 498 not found ]

Leverans


Varför måste jag vara på plats vid leverans?

Någon måste vara behjälplig vid leverans då det är en ensam chaufför som kommer med leveransen.

Jag har drabbats av en transportskada. Hur gör jag?

Vid transportskador/synliga skador på emballaget eller vid avsaknad av kolli skall du under leveranstillfället anmäla detta till föraren som gör en skriftlig notering på fraktsedeln eller i handdatorn. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Skånska Byggvaror så att vi kan sända ersättningsvaror. Observera att om skadan/avsaknaden inte är anmäld på fraktsedeln så är transportreklamationen inte giltig. Spara alltid emballaget vid synlig skada för eventuell undersökning av skadeorsaken.

Jag har drabbats av leveransförsening. Hur gör jag?

Vi jobbar intensivt för att du som kund ska vara så nöjd som möjligt med våra leveranser. Ibland uppstår dock leveransförseningar. Det kan röra omständigheter utom vår kontroll eller i vissa fall som en konsekvens av mycket högt tryck under högsäsong. Vid leveransförsening försöker vi kontakta dig som kund för ny leveransvecka.

Kan jag få leveransen inburen?

Vi kan leverera till tomtgräns, men inbärning ingår inte.

Jag önskar leverans till en ö utan broförbindelse . (Gäller inte Gotland)

Vi kan inte leverera till öar som saknar broförbindelse. Vid önskemål om leverans till en ö, levererar vi till närmaste kajplats där du får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ön. Du lägger dock in adressen på ön som leveransadress. Var god och uppge om du önskar direktleverans till ön redan vid er beställning.

Ange postnummer för att få riktade erbjudanden